Proces regeneracyjny turbosprężarki

Naprawa turbiny jest złożonym i etapowym procesem. Aby przybliżyć Państwu, jak ona przebiega, warto zobrazować kilka głównych jej elementów. Proces jej regeneracji rozpoczyna się z chwilą dotarcia turbiny do naszej pracowni – przywozi ją kurier bądź klient dostarcza ją osobiście.


1. Odczytujemy wszystkie niezbędne dane badanej turbosprężarki. Po wykonaniu tych czynności, turbina zostaje poddana rozbiórce, a w dalszym etapie następuje jej czyszczenie.

2. Później, za pomocą punktaka wykonywane są znaki na wysokości dopływu oleju. Ma to zapewnić poprawne złożenie turbosprężarki.

3. W dalszej kolejności zostaje zdemontowany zawór podciśnieniowy. Sprawdzamy, czy działa prawidłowo. Jeśli tak, to oznacza, że nie wymaga on wymiany.

4. Później, turbina montowana jest w imadło. Nasz pracownik próbuje zruszyć śruby mocujące część wydechową, a następnie je wykręca. W dalszej kolejności, dochodzi do rozpołowienia turbosprężarki.

5. Po skończonej czynności, na imadło trafia rdzeń turbosprężarki. Pracownik odkręca śrubki, które mocują rdzeń do korpusu dolotowego, a później sprawdza powierzchnię korpusu w tym miejscu, w którym mieści się wirnik.

6. Następnie odkręca nakrętkę mocującą koło kompresji do wałka głównego.

7. Później ogólnej ocenie podlega wirnik. Sprawdzany jest stan łopatek, a także otwór koła kompresji.

8. W dalszym etapie, demontujemy wałek i pierścień uszczelniający. Demontujemy talerzyk, oddzielamy go od rdzenia pozostawionego na imadle. Usuwamy z niego rozrzutnik i pierścień uszczelniający, a później dokonujemy jego oceny.

9. Dokonujemy demontażu wszelkich uszczelek, łożyska oporowego, bolca, wałka, tulejki. Prawie wszystkie z nich są zawsze wymieniane na nowe.

10. Następnie, wybrane elementy trafiają do myjki wysokociśnieniowej, a z niej do piaskarek. W późniejszym kroku, wypiaskowane elementy są oczyszczane i przenoszone do nowego pomieszczenia.



Po przeprowadzeniu wszystkich powyższych czynności, następuje składanie elementów turbosprężarki. Niektóre z nich wymagają czasem ponownego mycia. Następuje później wyważanie wałka. Pracownik dokonuje wszelkich niezbędnych pomiarów, a następnie ewentualnie przeprowadza korygowanie niewyważenia. Po skorygowaniu wyważenia, montowane są dwa rozruszniki i koło kompresji. Później, wykonuje się ponownie test wyważenia. Po przeprowadzeniu tych czynności, następuje składanie rdzenia turbosprężarki. Po prawidłowym złożeniu rdzenia i upewnieniu się co do jego działania, turbosprężarka wymaga już tylko regulacji zmiennej geometrii. Na koniec plombujemy śruby mocujące korpus do rdzenia oraz dźwignię zaworu podciśnieniowego.

Turbosprężarka jest przez nas starannie pakowana. Dostarczamy ją do klienta kurierem bądź czekamy na jego osobisty odbiór.

Zachęcamy Państwa do osobistego dostarczenia turbosprężarki do naszej pracowni bądź skorzystania z usług kuriera, który odbierze ją od Was. Skontaktujcie się z nami telefonicznie, pod numerem: 609-707-060.


Regeneracja i naprawa turbosprężarek - obsługujemy CAŁĄ POLSKĘ!

Regeneracja turbosprężarek Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała, Częstochowa, Białystok

Naprawa turbosprężarek Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski, Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk

Regeneracja turbin Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów, Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz

Naprawa turbiny Rybnik, Gliwice, Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice

Naprawa Turbosprężarek

ul. KEN 20

37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie

tel. 609 707-060

pawlik.sw@bosch-service.pl

100% Zaufania